1402-11-20 00:05
233
0
88728
معراجی‌های گلستان را بشناسید؛

ماجرای سفر حج «شهید حجتی»

دوست شهید حجتی نقل می‌کند: «قرار بود حسین به عنوان خدماتی با زائرین عازم حج شوند ولی چون مجرد بود سازمان حج و زیارت حاضر به پذیرش او نبود».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ شهید حسین حجتی، سال ۱۳۴۵ در شهرستان کردکوی دیده به جهان گشود. دانشجوی تربیت معلم بودکه برای گذراندن دوره خدمات نظام وظیفه عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام در تاریخ شانزدهم مهرماه ۱۳۶۵ در کردستان به فیض شهادت نایل گشت. مزار او در قطعه شهدای شهرستان گردکوی واقع شده است.

خاطره‌ای به نقل از دوست شهید حجتی

در سال ۱۳۶۴ خداوند اسباب سفر حج تمتع را برای شهید مهیا کرده بود که به عنوان خدماتی در خدمت زائرین محترم باشد. اما بر اساس مصوبات سازمان حج و زیارت افراد مجرد نمی‌توانستند به عنوان عوامل اعزام شوند. زمانی که شوق و شور شهید را راجع به سفر حج دیدم فرم مخصوص را کامل کرده و تحویل سازمان حج و زیارت مازندران دادم که همان مرحله کنترل مدارک اعلام نمودند مگر مقررات سازمان آشنایی ندارید که افراد مجرد معرفی می‌کنید.

من اصرار ورزیدم که شما مدارک را تحویل هیئت مصاحبه گر بدهید بگذارید آن‌ها اعلام نظر کنند که مامور کنترل تا روزهای آخر هفته مصاحبه مقاومت می‌کرد. سرانجام تحویل هیئت مصاحبه گر داد که آن‌ها بدون هیچ گونه مقاومتی بدون اینکه کسی اعلام نفوذ کرده باشد با سفر حج موافقت کردند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.